داستان کوکی ها

شاید باور نکنید که محبوبترین کوکی شکلاتی دنیا بیش از ۸۰ سال قدمت دارد!

دستور اصلی این کوکی خوشمزه در اواخر دهه 1930 توسط راث ویکفیلد(Ruth Wakefield) ابداع شد که رستوران خانه ی بلند (Toll House )را در ویتمن (Whitman)، ماساچوست اداره می‌کرد. این ترکیب لذت‌بخش از یک نان شیرینی ترد و تکه‌های شکلات ذوب شده برای اولین بار در کتاب آشپزی 1938 او با عنوان “Tried and True” ظاهر شد و برای همراهی با بستنی در نظر گرفته شده بود.

دستور تهیه این کوکی شکلات چیپسی به قدری محبوب شد که در برنامه رادیویی پرطرفدار بتی راکر(Betty Crocker )ظاهر شد و به شهرت آن به عنوان کوکی شکلات چیپسی مورد علاقه آمریکا کمک کرد. در سال 1939،ویکفیلد (Wakefield) حق استفاده از دستور خود و نام Toll House را به نستله (Nestle )فروخت.

در حالی که داستان‌های متعددی درباره منشأ دستور تهیه کوکی شکلات چیپسی وجود دارد، از جمله اینکه شکلات به طور تصادفی در خمیر نان شیرینی افتاده است تا معجزه جایگزینی مواد اولیه در آخرین لحظه، اما حقیقت کمی عملی‌تر است.

راث ویکفیلد ، یک آشپز آماتور که مواد اولیه اش تمام شده، نبود. در حقیقت، او مدرک هنرهای خانه داری داشت و شهرت Toll House را برای دسرهای فوق العاده خود به دست آورد. کوکی شکلات چیپسی احتمالاً نتیجه آزمایش و توسعه دقیق دستور العمل بود.

اگرچه او هرگز تصور نمی‌کرد که این کوکی شکلات چیپسی چنین تأثیر فرهنگی داشته باشد، Wakefield با عنوان یک کمال‌گرا، مطمئناً می‌دانست که چه کاری انجام می‌دهد. دستور او که به شکر قهوه ای واقعی نیاز دارد، هنوز هم در پشت هر بسته شکلات چیپسی Nestle یافت می‌شود.

شما میتوانید رسپی یک نمونه از خوشمزه ترین کوکی شکلات چیپسی را اینجا ببینید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *